TOMASZ GWINCIŃSKI & NONLINEAR ENSAMBLE

THE MOON MUSIC

1. Fool Moon December 2000
2. Fool Moon January 2001
3. Fool Moon February 2001
4. Fool Moon March 2001 – MP3
5. Fool Moon April 2001
6. Fool Moon May 2001
7. Fool Moon June 2001
8. Fool Moon July 2001
9. Fool Moon August 2001 – MP3
10. Fool Moon September 2001
11. Fool Moon October 2001
11. Fool Moon October 2001

The NonLinear Ensamble are:
+ Łukasz Górewicz – violin
+ Tomasz Pawlicki – flute
+ St. Weil – piano
+ Jakub Suchar – drums, keyboard
+ Elzbieta Macierewicz – vocal
+ Myra Ridinger – cello

Recorded at Radio Pik Studio & 21 th. Street N.Y.
Engineer – Michał Czerw
Produced by Gwincinski – Górewicz – Czerw

Tomasz Gwinciński – swoja karierę naukową rozpoczynał studiując medycynę i filozofię. Obecnie studiuje kompozycje u profesora B. Schaeffera. Leader Maestro Trytony (płyta „Enoptronia”) i NonLinear Ensamble (płyta „Clever Nonsense”). Obecny w innych składach : Gwinciński-Richter-Skolik, Łoskot, Arhytmic Perfection. Autor muzyki filmowej i teatralnej (Studio Teatralne Dwójki, Teatr Stary w Krakowie, Gałuszko itd.).

Recenzje

„Wytwórnia Kilogram Records tak merytorycznie, jak i edytorsko rozwija świetną passę rozpoczętą publikacją fantastycznej płyty tria Oleś/Trzaska/Oleś. Tym razem sięga po muzykę Tomasza Gwincińskiego, wsławionego w roli lidera węzłowych dla sceny yassowej Trytonów.
Wręcz trudno uwierzyć, że obecnie w Polsce ukazują się płyty takie, jak ta. „The Moon Music” to najpełniejsze jak do tej pory rozwinięcie stricte kompozytorskiej ścieżki Gwincińskiego, następstwo ewolucji czytelnej na albumach nagranych z Maestro Trytony i „Indor Games” zrealizowanej z Non Linear Ensemble – który to zespół w różnych konfiguracjach towarzyszy kompozytorowi i tutaj. Zbiór miniatur zarejestrowanych podczas kolejnych 11 pełni Księżyca w latach 2000-2001 przynosi wysublimowaną współczesną kameralistykę we wszelkich możliwych odcieniach. Od eterycznych tematów na flet i trio smyczkowe po minimalne drony. Najciekawiej wypadły montaże osnute wokół absurdalnego wiersza i meczu ping pingowego miedzy kompozytorem a wykonawcą.”
Rafał Książyk, Antena krzyku (2/2003)

„Na „The Moon Music” artysta zamieścił kompozycje w odmiennym charakterze od zawartych na poprzedniej płycie. Muzyka jest tu bardziej skupiona i skierowana w rejony jeszcze dalsze od jazzu. Wolno rozwijane tematy nie mają kulminacji, a jedynie zarys przyszłych rozwiązań. Są powolnymi opowieściami przy księżycu. Snują się powodując u słuchacza nastrój wyczekiwania i zawieszenia. Przywołując na myśl minimal music, tworzą zarazem swój odrębny świat dźwiękowy. Zawierają pewną ilustracyjność, ale ich wyjątkowy charakter sprawia, że szybko wpadamy w ich oniryczny nastrój. Tym razem przeważają instrumenty smyczkowe, co sprawia że muzyka staje się w szczególny sposób dostojna. Może się podobać jej unikalny charakter.”
Grzegorz Mucha , Jazz&Classics (grudzień 2003-styczeń 2004)